vineri, 18 decembrie 2009

Vreau să aduc istoria acasă

Am crescut cu Europa Liberă. Cu Neculai Constantin-Munteanu, Monica Lovinescu, Ioana Măgură-Bernard. Actualitatea românească de la 7 seara era emisiunea mea preferată şi iubeam fragmentul din Poema Română a lui Enescu care îl preceda pe NC Munteanu. Acolo am aflat despre preotul polonez Jerzy Popiełuszko, omorît în 1984 de poliţia politică a lui Jaruzelski, despre rezistenţa Doinei Cornea, acolo am ascultat poeziile cenzurate ale Marianei Marin şi ale lui Mircea Dinescu şi tot la Europa Liberă am aflat depre ceea ce se întîmpla acum 20 de ani la Timişoara. Pentru toate acestea susţin demersul de aducere în România a arhivei de emisiuni. Fiţi şi voi printre cei 100.000 de români care îşi aduc istoria acasă. Detalii aici, unde scala este identică cu cea a vechiului meu aparat de radio Illmenau.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu