sâmbătă, 23 martie 2013

Româna anapoda XXIV


Genul epistolar a îmbogăţit literatura română cu foarte multe pagini extraordinare. Scrisorile lui Ion Ghica către Vasile Alecsandri sau corespondenţa dintre Veronica Micle şi Mihai Eminescu sunt doar două exemple elocvente. Nu trebuie însă să fii scriitor pentru a trimite scrisori. Felul cum începi o scrisoare anunţă relaţia pe care o ai cu destinatarul ei. Dulcea mea Doamnă, Eminul meu iubit, îşi scriau Veronica şi Eminescu, Iubite amice, i se adresa Ghica lui Alecsandri. Pînă astăzi, în corespondenţa scrisă, s-au păstrat apelative ca Stimate Domn, Dragii mei sau Iubiţi colegi. Numai că astăzi avem la dispoziţie computerul. Este mult mai simplu şi mai rapid să trimiţi o scrisoare electronică. Adică, un e-mail. Care este tot o scrisoare şi care trebuie să respecte toate regulile referitoare la scrierea unei scrisori, aşa cum sînt ele învăţate în primele clase primare. E-mailul nu este o convorbire telefonică pe care s-o începi cu Salut! sau Bună ziua! De aceea îi rog pe cei care îmi trimit e-mailuri să mi se adreseze mai bine cu Băi, Florine. Nu este tocmai politicos, dar măcar este corect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu